onsdag 14 mars 2012

Jobbigt är bara förnamnet!

Ja, det har varit ett par jobbig dagar sedan i lördagsnatt har jag haft en magflunsa av helvetiska former! Inte så konstigt kanske med tanke på att jag kämpade den där förkylningen av lika helvetiska former det är t om lite kvar av den i form av natthosta. Nej, det har inte varit kul alls varit helt utslagen med värk och illamånde. Är fortfarande helt knäckt så det blir en lugn vecka med mycket sitta soffan. Har gått ner nästan 4 kilo och kan knappt äta fast jag är lite bättre. Jobbigt är det för jag känner att Knoddan kommer i andra hand. Tur kom maken hem på måndagen från jobbet några timmar så jag fick vila. Har nog sovit mer dessa dagar än vad jag gör på en månad!!!!

Men ändå klämde vi in dopet på söndagen!!


För mig blev det som i dimma, jag kände mig helt borta under hela dopet. Jag har nämt att det var fler barn som döptes och jag tycker inte det är en bra ide. Men överlag blev det väl ett dop som ett dop skall vara och med en Knodda som var lite äldre kanske hon kommer ha liten egna minnen. Efter dopet var vi här hemma och jag hade bjudit Shirley och vännen Tine. Jag satt med dem i vardagsrummet medan makens söner med familj envisade med att stå ute! Jag fattar inte hur de tänker men jag struntar i dem då det var trevlig för mig att vara med MINA gäster inne! Men det var lite hjärteskärande att se Knoddan vars dag det var sitta solo vid matbordet och äta sin del av buffen medan alla makens barn och barnbarn var ute! Så Knoddan kom och satt med oss vid soffan och vi hade trevligt och öppnade paketen hon fått. Både Shirley och Tine hade gett fina presenter, syster, mamma och min moster hade skickat fina gåvor de med!

Men håll i hatten nu ingen av makens barn med familj hade med sig något!! Jag höll på tappa hakan tycker rent ut sagt det är oförskämt!!! Speciellt när yngste sonen med fästmö var gudföräldrar något jag inte var så glad över inte ens hade ett kort med sig. Men jag har valt tre andra personer också som BETYDER något! Yngste sonen sa han ska köpa något när han får lön....pucko, han har vetat om detta sedan december förra året och både han och bruden jobbar full tid så vilket skitsnack. Jag säger bara stick och brinn!!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Magsjuka är inte kul. Men du är snart på fötter igen och Knoddan kommer få vara nummer 1. Var Knoddan lugn inne i kyrkan under dopet?

Leila i leila bakar m.m har öppnat en webbshop och vad säljer hon bland annat där? Jo,Cupcake kit -It´s British. Jag kom att tänka på dig när jag såg dem. Bakning och England. det är ju delar av dig.
http://www.leilasgeneralstore.com/sv/articles/2.81.217/cupcake-kit-its-british

/Trångsundsbon

sophie sa...

Jo hon var väl lite uttråkad då hon var sist. Tack ska kolla in det blir dock inte blivit något bak på ett tag så det kan bli kul med lite inspiration! Ha det bra!