söndag 6 maj 2012

Höjdpunkt och tråkigt!!

Tråkigt tar vi först! Det är himla tråkigt denna helg, vädret är dåligt grått och kallt samt det är en sk bankholiday på måndag alltså i morgon. Vet inte vad det är men det blir som en helg med bara söndagar. Här är dessa bankholidays bara något att gilla om man jobbar antar jag! Söndagar är trista bussar går så sällan så det är ingen ide åka någonstans. Hade det varit fint väder kunna man gått ut mer vi ska i alla fall ta oss ut på eftermiddagen och blåsa lite bubblor.

Dessa dagar fast även andra dagar när vi inte har något planerat så går tiden såååå långsamt. Jag försöker planera att vi har varannan dag hemma och varannan så går vi någonstans. Allt beror på storleken av börsen! Bussen är ganska dyr och åker jag till stan eller går till shop blir det alltid något man köper. Billigaste är roa sig hemma!! I går fixade jag en låda till Knoddan med modellera, färger, kritor mm. Hon hade det förrut lite utspritt men nu har vi det på ett ställe! Hon gillar hålla på med sådant i går var det leran som gällde och det blir nog lite av det i dag också.

För att få tiden att gå städar jag en massa varje dag kör jag säkert en 4 timmar plock och städ, det är som ett jobb men får tiden att gå. Jag vet att det har med när vi hade elaka grannar , då började jag städa för att  tänka på något annat. Klart alla städar men jag menar STÄDA på gränsen till mani!!
Ja, men nu har vi alla fall ett rent badrum och tvätten spar jag till i morgon!

Knoddan får sitt var inte oroliga!

Höjdpunkt då? Jo om man inte räknar med Knoddan så är lördagskvällarna en höjdpunkt! Då visas nämligen den Dansk/Svenska serien "Bron" som är så spännade och bra. Jag sitter de två timmar det är för de visar två avsnitt på raken, helt trollbunden!! Enda nackdelen är att jag får än mer hemlängtan!!

Inga kommentarer: