fredag 4 maj 2012

Stiltje!

Det har det varit här på bloggen ett tag. Tiden har inte hunnit med alls att sitta ner vid datorn. Knoddan har varit lite mer lugn men hon gillar inte att jag sitter vid datorn. Nu har hon i alla fall lekt en del med play dough n´got hon gillar. Då kan hon sitta ett tag och jag hinner med annat. Vädret är fortfarande tråkigt regn, kallt och grått. Det verkar aldrig bli vår man får hoppas det blir en varm sommar så småningom!!

Så vi har väl gjort det vanliga denna vecka varit på lekgruppen, handlat lite varit på posten och postat iväg lite. I går tänkte jag åka till stan med Knoddan då hon vakande före klockan sex var . Vi åker nog imorgon en sväng ska köpa lite till play dough en liten kavel formar mm. Jag har tänkt mig en lite snål månad då syrran kommer nästa månad med lilltrollet. Då vill jag kunna ha lite i pungen!

Det är så trist detta med vädert vi sitter inne så mycket. Förra lördagen var det dock lite sol då var vi ute tre timmar. Som sagt det är kallt men det hindrar inte folk att gå ut i vinterjacka och badtofflor! Jag blir lika förvånnad varje gång. Knoddan och jag fryser men klär oss väl efter vädret.


Om vi inte ses under helgen så önskar jag.....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är play dough n´got för något? Här i Trånkan är det oxå grått och kallt.

/Trångsundsbon

sophie sa...

typ modellera, ja var e våren!?!?! Ni ska tydligen få snö i helgen!!!

Marina D sa...

Jag får flashbacks när jag läser dina rader om småbarnslivet. Tror många har det så en viss tid, fullt upp, roligt, men även jobbigt och monotont ibland.
Mitt starkaste minne av mammagruppen jag var med i var att de flesta av Saltsjöbadsmammorna aldrig i hela lvet skulle erkänna att det även var jobbigt vissa dagar! Var nästan löjligt positivt ibland - där satt 12 utschasade mammor och en vågade erkänna att hon är trött och eländig, och det var jag, ha ha...
Hade varit skönt att kunna dela vissa problem med att vara nybliven förälder, men icke, de höll sin tjusiga fasad...suck.... Solsidan live! :-))
Ha en bra helg Sophie!!
Kram Marina

sophie sa...

TRevlig helg Marina. Varför ska man inte få säga det är jobbigt man är väl inte sämre mamma för det?! kram kompis!