torsdag 17 maj 2012

Revolt!

Dagen som var i dag var som vanligt kall när kommer våren?? Knoddan och jag blev mer eller mindre väckat i morse när maken kom hem vid åttasnåret! Vi hade nog kunnat dragit oss lite till. Men upp gick vi, efter vanlig morgonbestyr såsom frukost tog vi bussen för att utföra lite ärenden. När jag pratar frukost kan jag berätta att Knoddan kör ofta denna kombo, skinka och ost till frulle bara det inget bröd samt mjölk att dricka, fråga mig inte varför! Vi körde vagnlöst och nu har Knoddan lugnat ner sig lite med trotsen så det gick bra. Vi kom hem och lekte mest under dagen för det var inget jag "måste" göra. Blev dock storstädning av badrummet vilket gick fort.

Knoddan ligger nu och sover och jag har just ätit min middag. Det blev sallad med stilton ost, nöter av olika typer samt russin och blandade salladsblad, mycket gott. Hade även köpt ett gott bröd med pumpakärnor och frukt som jag åt till. Till lunch åt Knoddan och jag stekt fisk, en fisk sort som heter Coley tydligen som torsk vilket den smakade som men mycket billgare. Vi hade nypotatis och persiljesås till, gott det med. Knoddan gillar sin fisk men sedan är hon ju väldigt smart också. I går satt hon och ritade cirklar, det har jag aldrig sett så små barn göra förr samt ritade av bokstäver!!

I onsdags var vi på lekgruppen. Det hålls på mycket med det kommande jubileumet för tanten på tronen, något jag inte alls gillar. Men så klart fick jag hjälpa till och fick i uppgift fixa smycken till den pappfigur de gjorde som vi ska ha utställt. De tog t om Knoddan som mall hon fick ligga på ett stort papper och de ritade runt henne. Klart kunde jag sagt nej men kände inte det var läge riktigt!



Om två veckor ska det firas och vi mammor och barn antar jag skall ha på oss englands flaggans färger. Men det tänkre inte jag ha kalla mig löjlig men jag vill inte och allra minst fira monarkin! Men jag kan gå dit och se till Knoddan får en trevlig stund, så klart!


Inga kommentarer: