söndag 20 maj 2012

Knack på dörren...

I går vid femsnåret medan maken förberedde middagen och Knoddan lekte i vardagsrummet då knackade det på dörren. Jag var lös och ledig så jag fick gå och öppna. Iklädd nattline samt rosa stor lurvig morgonrock då jag just badat kändes det lite hmmm löjligt öppna iförd detta men men!

Utanför dörren stod en ganska välklädd äldre man med få tänder i munnen. Det som var lite märkligt var väl han hade en snygg kashmir (?) tröja i blå/grått mycket väl vikt på ena armen....

När jag öppnade dörren sa han vänligt "VI har här en mycket snygg herrtröja av märket......" ja det uppfattade jag inte för jag blev lite ställd inte på grund av erbjudandet utan att han sa "VI" !! Det var ju trots allt endast denna man som stod där! Jag sa nej tack och han log med sina tre tänder jag log tillbaka iförd min rosa stora lurviga morgonrock. Jag stängde dörren och han gick till grannen......

Ej tröja som nämns ovan....

Inga kommentarer: