söndag 27 maj 2012

Luften...

..har gått ur mig något! Denna helg har varit , ja inte som jag ville i alla fall! Värme och sol har vi och det tackar man för men det är nog allt. Knoddan har vaknat i ottan både i dag och igår. I morse nytt rekord kvart över fem och inte vill hon somna om. Maken jobbar natt och kommer hem vid halv sju då är det kört få någon mer sömn. I dag ska jag faktiskt sova lite när förhoppningsvis en timme minst när maken kommer upp ur sin sömn!

I går var Knoddan och jag ute på baksidan precis när vi skulle gå ut satte grannens banr och kompisar på musik i bilen på helt ofattbar nivå! Så högt det kändes omöjligt vara ute. Grannen som bor haltv på sidan av oss är en ensamstående mamma vad annars med barn som säkert är över 18! Ofta är det hög musik samt skrik eller hundskall. Vi har härdat ut med i går när jag skulle vara ute med dottern fick jag nog! Jag ropade och bad dem dra ner musiken lite, de gjorde det bara för att med en gång dra på för fullt igen. Jag skrek då igen bad dem dämpa sa jag ahr ett litet barn här mm. Men de sket i det skrattade och var otrevliga.

Jag gick in till maken som sov av natt bad honom kom ut vilket han gjorde han sa till dem men de sket även i honom och bara skrek en massa svärord tillbaka! Vi fick nog och ringde polisen! Jag tror inte mamman  var hemma för när hon kom hem var det tyst hela kvällen. Polisen tog detta på allvar och gick och pratade med dem mycket pga vi har ett litet barn nu. Vi ska prata med mamman när vi ser henne. Nu hoppas jag dock det inte blir en massa skit från detta tyvärr har jag ju haft problemgrannar förr!!

Lite kul var det dock på kvällen att se eurovison och se gammla hemlandet vinna!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj!

Här i Trånkan har också värmen kommit, men denna varma dag ägnar jag åt tvättstugan. Så kul har jag denna varma, sköna söndag.

Grannar kan man bli bra trött på, det är nackdelen med att bo tätt inpå andra människor. Deras musik och sexliv är något vi alla får ta del av.

Apropå grannars sexliv, nedan är en bild på en text som en kille skrev till sina grannar och sedan la han ut "sexljudet" på nätet.

http://i.imgur.com/9XMUi.jpg

/Trångsundsbon

sophie sa...

Tack ock lov har jag besparats från grannars sexliv! Men man har lust flytta till en stuga i ödemarken! Ha en fin vecka!