tisdag 11 september 2012

Blöjfritt och köttbullar!!

Ja, det är med glädje man kan förkunna att nu är även nätterna blöjfria!! De senaste två nätterna har vi kört utan blöja och det har gott bra. Knoddan och jag pratade en massa om att sova utan blöja första natten hur man inte ska kissa i sängen och om man är nödig gå på toa. Det klart det kan nog hända någon liten olycka någon gång men över lag har hela pott-träningen gått som en dans!!!

I går måndag kom hösten det var med ens mycket svalare och i natt hade vi storm och regn. Nu på morgonen är det sol med blandade moln på himmelen och lite blåsigt. Vi ska strax ut på matshopping för igår hade jag inget att äta! Jag är så nog att Knoddan ska ha mat i kyl och frys att jag helt glömmer mig själv. Jag äter ju alltid så konstigt bästa vore väl att vi åt samma mat men jag är ofta inte hungrig så det går inte. Knoddan ville ha köttbullar och ärtor i morse. Då hon ofta inte äter så bra på morgonen så tänkte jag varför inte bättre hon äter det än inget!!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Köttbullar till frukost, det har jag inte hört förut. Men kan man äta bacon och bönor m.m så kan väl köttbullar också slinka ner. Åt hon köttbullar till frulle när hon fick det?

/Trångsundsbon

Sophie sa...

Ja visst de gick ner med god aptit!!!