lördag 1 september 2012

Helg och shamponering!!!

Nu är det åter helg, veckan som var var helt ok men jag var såååå trött! Tror nog den långa utflykten till Manchester knäckte mig lite sammanlagt resande på nästan fem timmar är mycket och ung som Knoddan är man ju inte! I veckan har vi gjort det vi brukar med undantag av torsdagens leverans av nya kyl/frysen.

Det var en jobbig affär som vanligt fick man sitta inne då de kunde dyka upp 7-19. De ringde en kvart innan och då vi betalat att de skulle ta bort den gamla fick jag raskt tömma den. De kom och dumpade en stort inpackad kyl/frys mitt på golvet i vårt pyttekök!! Jaha, jag trodde de skulle packa upp och installera den också men icke. Sedan skulle man inte sätta på den förrän fyra timmar den skulle stå ett tag. Men hallå all frys mat då, ja lägg ett täcke på sa gubben. Inte kommer det att hålla sig hade jag vetat det hade jag behållit det gamla skåpet och bett mannen installera det nya. När han gått packa jag i alla fall upp det vilket var ett tungt jobb. Satte på det och la in frysmaten! Ja pajar den så pajar den!!

Jag var så arg till saken hör också att gubben som levererade blev sur han inte fick ta lådorna där frysmaten låg. Han sa t om att de skulle ta ALL plats i soptunnan, nu undrar jag om det var därför han bara dumpa den. För man tycker ju i alla fall de skulle ta bort emballage!! För det om något kommer fylla min soptunna han nu var så orolig över.

När han gått ringde jag deras costumer service som inte gav någon service alls fick tala med ett riktigt pulver. Jag skrev även till dem och fick email att de skulle svara inom 24 timmar vilket de icke gjort. Dåligt är bara förnamnet!! Men jag ger mig inte de har ett huvudkontor här i stan och jag går dit med mitt klagomål. En arg Sophie är inte att leka med!!

Knoddan mår lite bättre hostar lite så nu när det är kyligare ska vi åka iväg och köpa ett par tofflor till de små goa tossingarna!! Hon har ett så fint hår och jag har kört med barnshampo men det har inte passat hennes hår alls så nu kör jag lite Loreal, jag hoppas man inte ses som en dålig mamma. Jag köpte även ett barnbalsam spray som verkar vara bra för hennes hår. Men som sagt nu kör hon samma shampo som jag.

Inga kommentarer: