lördag 8 september 2012

Dåligt samvete eller att hinna eller ta det som det kommer!

Liten börjar bli stor!
 
Ibland är det inte lätt vara mamma fast mest hela tiden är det helt underbart! Ibland får jag så dåligt samvete om jag ger Knoddan en bra tillvaro. Som idag då det är sol, fint och varmt ska vi dra till stan där det är lite jippon eller vara hemmavid. Tvätta lite hänga ut njuta i sensommar värme i trädgården. Sedan skulle vi ev baka lite göra lite sylt för vi gör allt tillsammans. Sedan vill Knoddan leka med sina dockor och nya docksängen. Vi kan blåsa lite bubblor och vattna de fina blommorna vi planterade häromdagen.

Veckan som var har det var lite stan lite hit och lite dit. Men jag tänker också på slantarna åka ut blir alltid en hel del slantar som rullar och då får jag dåligt samvete för det!! Ofta gör vi en hel del här hemma och jag tycker det är bra vi gör det tillsammans. Om jag städar hjälper Knoddan till eller leker med sitt.

Det verkar som tidens tongångar är att barn ska sysselsättas så mycket som möjligt. Att ha tråkigt eller pula med sitt verkar vara farligt rent ut sagt. Jag kommer själv ihåg att man lekte en hel del solo och man hängde på mamma till affären och man var ganska så nöjd med det!!

Jag brukar tänka en dag hemma och göra det vi ska göra sedan en dag ut på äventyr även om det bara är en promenad till lokal shop eller in till stan. Kanske blir det bättre när Knoddan kan säga VAD hon vill göra!?! Kanske ska jag inte var så hård mot mig själv för hur man än vänder på det så är jag i alla fall en prinssessa för det har Knoddan sagt1!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad hon växer den lilla tjejen. Var du hemma med lilla Knoddan utan dåligt samvete. Det är nog snarare så att föräldrarna tror att deras barn måste aktiveras med diverse aktiviteter. Istället för att de ska lära sig att umgås med sig själva.

Ett youtubeklipp som du nog gillar: "Kungen är en riktig stekare"

http://youtu.be/Z-hBOvPKTvY

Ha det gott!
/Trångsundsbon

Sophie sa...

Tack för kloka ord som vanligt och kul klipp! Tror jag ska ringa upp någon kväll så vi får höras också, återkommer med emal om det. Ha en god helg!