söndag 23 september 2012

Viktigt!

Dessa dagar sedan förra inlägget har det varit upp och ner som vanligt. Knoddan blev lite hostig och snuvig i slutet av veckan. Så lördagen var mest hosta och vila på soffan med Totte och Alfons, det var ganska mysigt enligt Knoddan. Hon sov mycket vilket verkat gjort henne bättre. Så i dag tog vi en promenad till en liten lekplats och hon fick ordentligt med frisk luft!


Annars har jag funderat en massa över olika inlägg jag vill skriva här. Ett är om vikt, jag som många andra vill gå ner i vikt och överallt är det bantarsnack. Jag kom på att de tidingar jag köper varje tisdag är nästan uteslutande fyllda med bantarsnack och utseendefixering!! Varje tisdag köper jag tre, fyra tidnignar som läggs bakom elementröret i badrummet så jag har lite att läsa när jag sitter på tronen eller ligger i badet. Jag har förgäves under tiden jag bott här hitta någon tidning typ Allers eller Hemmets Journal ja, så töntig är jag. Men tycker inte finns något likvärdigt antigen är det kändis eller blaskor som vänder sig till urgamla och där är jag ju inte än!

En del blaskor som jag verkligen inte kan med är de som har berättelser ur "livet" där någon berättar något alltför personligt, utmanande eller hemskt. Det är säkert inte sant hälften om det nu är det vill man verkligen tvätta sin smutsiga byk offentligt!?!?! De köper jag aldrig jag vill inte veta vad "Joan Smith, 46" gjort eller inte!!

Så detta med vikt jag har nästan blivit viktskadad ibland kan jag bara tänka på mat som gift något nödvändigt ont och så ska det ju inte vara. Jag tänkte tidigt när jag visste Knoddan skulle komma att här skulle vi ha en sund inställning till mat och kroppen. Det har jag/vi men för mig personligen är det jobbigt. Nu är jag en (Hull)mulla, kramgo eller ja fet. Men allt tal om vad man äter eller inte äter dieter hit och dit får mig må illa. Jag tycker dock jag är hälsosam inga skavanker än är i gång utan bli trött mm. Jo, jag har ju sagt jag varit trött mycket är att jag inte äter med efter talat med syrran och sedan mamma har jag skärpt mig och äter med Knoddan. Då hon äter bra äter jag bra och kanske är det så det ska vara!
 
 
ELLER

self esteem quotes love yourself Self Esteem Quotes: The More You Like Yourself

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Kan du skriva din adress på Hotmail till mig. De kuvert jag har är sprättade mitt på adressen så det är otydligt.

ASAP, tack!

/Trångsundsbon

Sophie sa...

ok! Ska fixa det ha det bra