söndag 9 september 2012

Het söndag!

Det är jättevarmt och denna helg har varit antagligen sista sommarhelgen. De lovar svalare väder nästa vecka. Jag klagar inte då nätterna är en plåga så varmt så man kan inte sova!! I dag var Knoddan och jag uppe vid sju, tycker det är ganska skönt komma upp och igång. Jag färgade håret och hoppas jag hittat en färg jag gillar. Har ju gått från mörkt till mer varm honung (?)!!

Vi blir nog hemma idag och tar stan imorgon när bussarna går bättre och affärerna öppnar tidigare, i dag öppnar de efter elva. Det är jippo i dag med men tydligen var det smällfullt igår, Sedan tycker jag inte det är så kul bara gå Knoddan och jag. Som i dag känns det där med ensamheten extra jobbigt ingen att gå till och ingen som kommer. Jag fattar inte riktigt luktar jag men hur ska man bli vän med folk!?!?!?! Det jag har märkt här att man tydligen inte går hem till någon. Makens söner med familjer har aldrig och jag menar aldrig bjudit hem oss på middag t ex, vi umgås inte alls faktiskt. Vi har haft dem här några gånger och jag har t om i början lagat mat som vi tog med till äldsta sonen med familj. Nu bryr jag mig inte så mycket om det för jag tycker inte de är så trevliga. Ja,ja nog om det!! Nu får vi väl Knoddan och jag gå en liten sväng med Skrållan i dockvagnen!!

2 kommentarer:

Bea sa...

Känner igen det där...jag är jävligt less på Gimo idag. Tur att man har Jack som är go. Kram till dig och Cia.

Sophie sa...

Vore du i hull och jag i gimo alltså båda oss samtidigt på samma ställe vore allt topppen!!!!