lördag 29 september 2012

Ditt och datt!

Ja, i dag drog Knoddan och jag i väg till the road dvs en gata en bit härifrån med en massa affärer. Vi tittade mest men handlade lite på http://www.homebargains.co.uk/ en toppenaffär som har det mesta och lite till bästa av allt bra priser. Det blev mest saker till städning och lite mat. Knoddan ville ha tuchpennor och det fick hon. Jag unnade mig popcorn och Haribogodis, det är ju lördag!

Knoddan utveckals i kanonfart det finns inget stopp på allt hon lär sig och hon verkar ha ett otroligt minne. I går sa hon för vad jag tror första gången "jag" och inte sitt namn när hon pratade. Sedan också igår när vi varit och handlat sa ´hon "fem" när hon såg femman på dörren. Hon är väldigt duktig på att räkna. Sedan har hon börjat härma det de säger på de engelska barnprogrammen. Det är som hon har svenskan som första språket och engelskan något hon lägger ner mer tid på. Ofta pratar svenska till Norman men har på senaste tid självmant börjat prata engelska med honom. Hon hoppar från språk tll språk helt felfritt som värsta översättaren!!

                 Bäst är dock när Knoddan på tydlig svenska säger "Mamma är bäst i världen"!



Världens bästa Knodda och världens bästa mamma...




Inga kommentarer: