torsdag 28 februari 2013

Full rulle och ont i magen!

Morgonen började relativt tidigt klockan 6.15 började Knoddan vakna till liv. Jag sov mestadels av natten i hennes säng vilket alltid ger god sömn men när maken gick upp vid fyrasnåret gick jag över i vår säng. Då Knoddan sov där blev jag väckt tidigt som sagt jag kunde fixa lite mjölk så vi kunde ligga kvar och se lite morgontv. Hon dricker alltid lite mjölk i nappflaskan på morgonen. Sedan gick jag upp och byt i sängen och dammsög uppe för att sedan duscha. Sedan blev det att dammsuga nere samt att tvätta. Maskinen går med sista lasset nu.

Våren verkar har kommit lite mer så jag tog bort lite vinterjackor och stövlar och fram med tunnare jackor. Nu är jag inte konstigt nog rätt trött och har fått lite ont i magen på köpet inte kul alls. Men jag känner jag kan nu sätta mig i soffan med gott samvete och slappa lite!


 
 
Då maken jobbar extra dag i dag håller vi oss hemma, imorgon kan jag låna busskortet så då drar Knoddan och jag till stan och shoppar lite. Inga stora planer för helgen på lördag kanske stan igen för det ska vara en manifestation mot monarkin inne i stan och jag vill gärna visa mitt stöd.
 
Tyvärr brukar det bli bråk ibland så jag tvekade länge om jag skulle gå med, jag är medlem i http://www.republic.org.uk/ men jag tror jag bara går dit och kollar. Känner inte jag behöver vifta med plakat etc!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt det låter med våren och få ha på sig tunnare jacka. Här lär det dröja ett par veckor till.

Men ont i magen lät inget kul, hoppas det gick över under dagen.

/Trångsundsbon

Sophie sa...

Våren kom av sig lite i går morse var det frost men det hindrade inte att man såg barn leka ut på eftermiddagen i flipflops!!!!
Magen "gick över" och blev bra! Kanske var det stressmage....