onsdag 6 februari 2013

Onsdag!

Ja, det har gått några dagar sedan senaste inlägget och har inte tagit mig tid sitta ner med bloggen. Har en himla massa idéer om inlägg men jag behöver lite ro för att få ner allt och det har jag inte haft. Jag fick i alla fall ihop ett långt brev i söndags. Då jag ska börja släktforska skrev jag till lite folk som kan veta lite och höra om vad de vet om släkten man tillhör! Nog blir man arg att man inte satte sig ner med pappa och frågade mer. Men nu kan man ju göra och få en massa info via internet.
Här har det blåsigt som fasiken de senaste dagarna i måndags kom vi inte ens ut genom dörren då Knoddan var övertygad hon skulle blåsa i väg om vi gick ut. I går gick vi till kyrkans loppis där jag hjälpt till, det var kul faktiskt. Jag köpte en jättefin tjock katalog från auktionsfirman Christies i London. Det var en katalog för en auktion av engelsk konst som tog plats 2001 men vilka fian bilder klart värt de 2 kronor jag gav. Jag blev så sugen gå på loppis efter varit där så snart där det blir varmare kommer nog en massa bakloppisar igång här tills dess får man väl gå i charity shopparna.

I dag var vi på lekgruppen vilket Knoddan gillade, jag tycker också det är kul. Men det var så kallt och blåsigt så vi tog bussen hem. Resten av dagen får bli som den blir. Imorgon ska Knoddan och jag ut och leta alla hjärtansprylar!

Impressionist & Modern Art

Inga kommentarer: