söndag 24 februari 2013

Sjung stekpåsens lov!

Jag lagar inte så mycket man tycker jag själv. Så klart ser jag till att Knoddan får mat varje dag men mig själv kommer ofta i andra hand jag äter egentligen inte mycket muslie på morgonen sedan någon macka under dagen räcker. Jag har inte funnit det så inspirerande att laga mat här heller för om jag kommer på något jag vill göra fattas alltid någon ingrediens eller så måste jag köpa precis allt till rätten jag vill tillaga.

Jag snubblade mer eller mindre på det här med stekpåsar, något jag självklart känt till men aldrig använt! Men nu har jag använt det både till lax och kyckling och det blir riktigt gott. Jag köper stekpåsar som har en kryddblanding man ska använda. Till laxen tillsätter man grädde och frysta ärtor och det blev väldigt gott. Så jag ska testa bara köpa påsarna och improvisera lite!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Perfekt, lättlagat och bra.

/Trångsundsbon

Sophie sa...

Ja visst och så blir det inget stänk i spisen!! Ha en god vecka!