onsdag 8 juni 2011

Multitasking!

Den fulla rulle fortsatte i dag men å andra sidan har jag märkt att mitt andra namn borde vara Multitasking!! Jag är ganska stolt över att jag lyckas leka med Knoddan, städa, tvätta,plocka, byta i kattlådan, utfodra katterna, laga mat var och varannan dag! Jag vet att det finns andra kvinnor (och män) som säkert är lika duktiga men jag vill gärna hylla mig själv lite!!

Jag har också märkt då vi har en brant trappa i huset som jag rusar upp och ner för varje dag ofta med Knoddan på armen, har gjort att jag utvecklat fina armmuskler ja, ja i alla fall början på dem! Jag böjer mig ca 47131745571136812368 gånger om dagen ned och plockar upp saker så magen börjar sakta men säkert tonas upp (?). Jag hinner knappt äta så vågen visar på minskning!! Så när maken ringde och sa att hans arbetsdag varit jobbig sa jag stolt att jag själv som jobbar heltid och vet hur jobbigt det kan vara men jag har en bonus på jobbet nämligen den underbara Knoddan!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sophie, så det är fulla rulle...man säger att vi kvinnor är jätte bra på multitasking.

Kram på er Julia

sophie sa...

Ja och det är vi ju!! kram tillbaka