måndag 27 juni 2011

Heta tankar!

  Nu är det hett i Hull vi har 26 grader inne och minst 30 ute!! Det var en jobbig natt också då huset är så varmt bara det är plus grader! Så jag vaknade med huvuvärk den har nog gått över nu men jag är seg som sjutton! Knoddan var uppe tidigt så det bidrar nog. I morse efter frukost visste inte jag vad vi skulle hitta på. Men dagens höjdpunkt blev i alla fall samtal med syster!! Sedan var Knoddan ute på baksidan lite, poolen som hon plaska i igår stod kvar så det dröjde inte länge innan ungen satt där i! Det var dock lite kallt så efter ett tag, hackades det tänder så då tyckte jag det var dags gå upp och ta en liten nap. Hon var trött det märkte jag och nu sover hon bredvid pappa som jobbat natt.

Jag är inte lika deppig som igår men på deppskalan ligger jag dock kvar i toppensiktet!! Känner mig så ensam och nu när vädret är på topp känns det trist vara solo. Jag finner mig själv mest försöka få tiden att gå! I dag blir det inte mycket antagligen mer pool för Knoddan. Jag ska ta mig i kragen och laga lite mat blir korv stroganoff med en "falukorv" man hittar här. Sedan blir det väl som vanligt dammsugning, plock och Knoddantime. I morgon har jag planerat vi ska åka till kyrkan och hälsa på samt handla i köpcentret där. De har nu en Morrison som är min favorit supermarket. Onsdag ska jag till doktorn på eftermiddagen. Maken börjar då sina tre dagar ledigt. När han är tillbaka till jobbet på lördag kanske vi drar till markanden. Det låter helt ok när jag skriver om vad jag ska göra men när jag vet att allt görs för att få tiden att gå och att det är för att hålla ensamhet och hemlängtan borta känns det inte så kul. Missförstå mig rätt livet med Knoddan är underbart hon är det bästa man kan ha men jag vill ha hela pusslet inte bara några bitar. Som det känns nu och kännts så länge är att vissa bitar aldrig kommer komma på plats.........

2 kommentarer:

FIAN sa...

(¯`°•.¸ KRAM TILL DIG! ¸.•°´¯)

sophie sa...

Tackar och kram tillbaka :o)