fredag 8 juni 2012

500!!! Samt TABM!!!

I dag har vi kommit fram till 500 dvs det femhundrande inlägget här på bloggen!! Jag fortsätter nog en 500 till!
I dag tar vi upp TABM, jag tackar för förkortning som en kompis på FB kom på. TABM står alltså för THE ANGRY BREAD MAN! Varje torsdag kommer en man förbi i en van och vill kränga bröd, ägg, kakor mm. Bra ide ja, men nör man inte vill köpa blir han fly förbannad sur och gring!! Han kom för några år sedan och då det i grunden är en bra ide köpte vi men när man inte vill ha samma varje vecka blev han arg. Han är inte billig och brödet inte så gott det är degiga frallor! Jag köpte ägg då det stod ägg från frigående höns tycker det skall vara det. Men maken sa att de stämplar på äggen de har här för att veta vad det är för ägg visade det var även burägg!! Nej tack Mr TABM nu är det nog!

Jag öppnde dörren för några veckor sedan och nej tack var på han glodde argt och backade tillbaka till grinden och körde iväg utan ett ord!! Så torsdagen därpå vågade jag inte öppna, jag vet löjligt men då bankade han på fönstret och dörren! Numera kommer han inte ens in i trädgården men jag har sett honom stå hos grannen och blängt ilsket emot vårt hus!!


Det enda jag vågade fota en mycket angry van tillhörande TABM!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Muohahahaha underbart, TABM är motsatsen till PostmanPat.

sophie sa...

TABN e Antikrist!!!

Anonym sa...

Låter inte son en trevlig säljare. Dessutom så bakar du mycket godare bröd själv, så strunta i den giriga gubben.

Trevlig helg!
/Trångsundsbon

sophie sa...

Tackar! Trevlig helg!!