tisdag 12 juni 2012

Svenskhet!

I går satt vi maken, jag och Knoddan oss ner för att se matchen Urkraina-Sverige. Maken var hemma i tid från jobbet och Knoddan verkade inte trött så hon fick vara uppe lite längre. Tyvärr vet väl alla att det inte blev som vi Svenskar ville. Det är konstigt dock att jag som aldrig gillat fotboll nu när jag bor här blir alldeles lyrisk och får en tår i ögat när nationalsången spelas!! Jag längtar hem var minut det är som man bara är halv så här i exil. Jag förbannar mig själv då och då för att jag trodde gräset var grönare på andra sidan! Men man vet inte innan man testat antar jag!

Knoddan var för härlig ropade "Sverige, Sverige" under matchen och var t om så hängiven att hon hämtade pottan när det var dags så hon inte missade något!



I dag var vi på TESCO och handlade och vi blev glada när de dekorerat taket med hängande flaggor på de länder som spelar i Euro 2012. Vi stod under Svensks flaggan och såg antagligen ut som fån när vi i vår svenska stolt "kände" in den blågula! En annan kul grej var att vi lyckades åka in till stan och hem från stan på gårdagens bussbiljett! Maken köper sk megarider för veckan och den gick ut i går men tydligen tittade chafförerna inte så noga och vi åkte gratis men båda Knoddan och jag är övertygade det var för vi är Svenskar!!!!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Att du fått en liten fotbollstokig dotter, det hade jag inte anat.

Synd bara att Kiras och flera andras stöd inte hjälpte matchresultatet. Vilket lag hejar ni på när Sverige möter England på fredag?

/Trångsundsbon

sophie sa...

Maken ska med jobbarkompisar se det på puben! Jag bad honom ha sin svensk fotbolsströja men det ville ahn inte. Vi är ialla fall majoriteten i familj som hejar svenskt!!