söndag 3 juni 2012

Gör något bra!

I dag har vi regn och kallt men det gör mig inte så mycket för Knoddan och jag har planerat baka skorpor! I dag firar Hull något mycket bra nämligen en kvinna som dog i cancer men under sitt liv, samlade hon in en massa pengar til cancerforskningen genom göra olika typer av marathon mm. Så i dag springer man ett race här i stan på en mil. Maken är sponsrad och springer tillsammans med några kollegor. Att mannen skall jobba natt i natt gör honom till en superman tycker jag! Knoddan och jag skulle åkt in och hejat på men det blir så mycket folk så jag tror inte vi skulle se så mycket!

I övrigt så hade vi en trevlig dag i går väderet var bättre och vi kunde hänga ut tvätt. Kompisen Tine kom förbi med sina hundar så vi fikade och pratade. Men bäst var nog att hon hjälpte mig att sätta ihop hoppmattan vi köpt till Knoddan. Vi fick ihop stommen men själva mattan var jättesvårt så tydligen behövde man en dansk för det, Tack Tine!!!

Jag fortsätter mitt teama då jag anser att fira en tant som fötts till sitt jobb är helt fel! Jag är också glad jag hittat den engelska republikansa föreningen och gått med. Vill du fira det så gör det men jag är ingen underståte!

4 kommentarer:

Béa sa...

Hejja Norman! Grattis till ett väl genomfört lopp!

sophie sa...

Tackar! Kram or hug from your brother in law!!

Anonym sa...

Aha inte illa av Norman. Jag vet hur jobbigt det är om man ska knega på natten. Här i Sverige finns säkert 5 miljoner studsmattor, som alla snart tröttnat på, he he. Be syrran din ta med några i bagaget...

sophie sa...

bra ide! :o)