tisdag 5 juni 2012

Tidsfördriv och skorpor!

Dessa dagar, måndag och i dag tisdag är helgdagar här då man firar (?) en person som ärvt sitt jobb. Vädret har varit dåligt vilket får mig att tro vädergudarna är republikaner! Mycket har varit stängt sedan i söndags och bussarna går alltför sällan så ingen ide åka till stan. Det har inte firats så mycket här i stan och inte alls var jag bor.

Att underhålla Knoddan har varit jobbigt maken jobbar nu nätter så det är bara jag som gör allt här hemma. Vädret har gjort vi varit inne lite mer än vi brukar. Jag tog dock in hoppmattan då det regnat en del. Knoddan har hoppat samt hittat alternativa sätt att leka med den! I dag har vi bakat skorpor eller håller på då det är en massa moment, nu jäser de för andra gången. Sedan ska de gräddas, delas, rostas samt till slut torkas. När de torkas kan man lämna dem så om vädert inte bjuder på regn ska Knoddan och jag ta en promenad. i morgon är vi tillbaka i vardagen och då ska vi in till stan och shoppa!

Myspys!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nattarbete är ett gissel för alla inblandade.

sophie sa...

Så sant så Norman är ledig tre dagar efter nattskit men en dag går alltid bort till sova. Så är han seg som sjutton innan han hittar tillbaka till dagsformen!