onsdag 26 december 2012

Annandagen går mot sitt slut...

Ja, än är det några timmar kvar! Men jag har redan varit igång och tagit bort lite julpynt, maken tyckte jag var galen men två tomtar åkte i sin låda. Jag har lite svårt med allt julpynt ändå tycker jag vi har lite till  att börja med. I morgon ska Knoddan och jag byta juldukarna till några som är juliga men inte så fullt juliga som de vi har nu! Dock behåller vi  en väldigt fin och kär julduk med lite tomtar, handgjord av en kär vän. Så den ligger så fint på soffbordet och passar där så perfekt! Det har blivit tradition ha den just där!

Julafton blev personligen lite av en besvikelse. Dels är jag fortfarande så förkyld men hosta från hell, vilket gör mig så trött. Sedan varje jul längtar jag så mycket hem och nu med en liten Knodda, vill jag hon ska uppleva "riktig" jul! Jag hade tänkt beställa julmust och rödkål online men tyckte det blev lite dyrt men det ångrar jag nu för det hade kunnat bidragit till lite mer julstämning.

Men julen är väl ändå mest för barnen och Knoddan hade kul och tyckte det var toppen få öppna paket efter paket. Hon har ju även tur att hon fick öppna på juldagen enligt engelsk sed.


Granen är ännu kvar men hur länge.......

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med! Tröttnar också på julpyntet snabbt. Så det åker bort imorgon.

/Trångsundsbon

Sophie sa...

Ja, lika bra eller hur! Ha ett gott slut!