tisdag 18 december 2012

Energikris!

Ja, de senaste dagran har det varit segt då jag har varit så hostig både dag och natt. jag fick förkylning av Knoddan men hon verkar ha fått en lightvariant med jag fick hosta from hell!! Det har varit jättejobbigt och att sedan inte få sova det knäcker mig. Men nu hade jag i alla fall en natt där jag sov någorlunda bra. Så på grund av hostan har det inte gått i många knop här. Har dock hunnit med lite hemmajobb och underhållit Knoddan. Som tur var hittade jag lite pussel som syrran bland annat gett henne tidigare men hon varit för liten för. men nu kom de väl till pass, hon kan sitt i timmar och hon är jätteduktig!

I dag bakade jag i alla fall ut den engelska pepparkaksdeg jag köpte förra veckan. Men det var en besvikelse. Degen var konstig och de färdiga kakorna var inget goda alls smakade bara fett. nej, har redan bakat ut och gräddat den degen jag gjorde men jag ska kanske göra en till deg. Då jag har ätit en hel del av dem jag redan gjort för när jag hostade som värst blev jag helt insnöad på varm choklad och en pepparkaka till är inte helt dumt!

I morgon fortsätter vi pepparkaketemat då det är julfest hos lekgruppen och Knoddan ska ha sin pepparkaksklänning. I dag dekorerade vi det stora pepparkakshjärtat hon ska ge till sin "kille". Ja, det är inget allvarligt men hon har hittat en lite brunhårig cherub, Finlay eller Fimbly som hon säger!!



Låt dig inte luras, äcklig!!

Inga kommentarer: