lördag 8 december 2012

Tomten finns och han bor i Hull.....eller!?!?!

I går åkte vi in till stan då ett av köpcentren hade byggt upp Tomtens hus och man således skulle ´få träffa honom där! Vi tänkte lika bra gå på fredagen då det i helgen säkert blir fullt!  Det var en liten kö men det gick ganska snabbt ändå. Väl framme vid grinden som ledde in till stugan fick vi följa en liten ja, jag antar det skulle vara den engelska varianten av en Nisse.

Knoddan hade varit väldigt otålig och under hela veckan pratat om Tomten, tomten skulle få puss och kram hon skulle sitta och gosa med honom samt säga en massa till honom. Men vad händer när Nissen öppnar dörren, jo Knoddan fryser börjar skaka och vi puttar "milt" in henne! Väl där inne sitter alltså tomten och tyvärr ser han ut som en sådan där amerikans tomte....mig gillar icke. Men vad gör man, vi nordbor vet ju hur både en nisse och tomten själv skall se ut! Nå väl han var väl snäll och så men Knoddan var inte övertygad som den lilla svenska hon faktiskt är kände hon väl på sig att det var något som inte stämde!

Knoddan satt i mitt knä och jag sa till tomten att jag var svenska och jag minsann varit i Lappland, till min förvåning verkade inte tomten uppskatta detta faktum. Knoddan sa först på svenska så klart att "han var luddig" och sedan att "han var läskig"! Hon fick dock ett paket och mötet förevigades som kan ses här nedan! Obs man ser mer fasa lysa ur Knoddans ögon än julstämning!! Tomten döm själva om det är The Tomte eller ej.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men är inte många små barn rädda för tomten?! Oavsett svensk eller amerikansk utstyrsel.

Vad var det i paketet? Eller hon kanske spar det julafton?

/Trångsundsbon

Sophie sa...

Du har nog rätt där han ser ju lite läskig ut om man inte vet det är på låtsas. Hon öppnade paketet hemma och det var en fin bok, så besöket var klart värt bli lite skrämd! Ha en go vecka!