söndag 2 december 2012

Kyla, post samt advent!

Jag nu har vi haft några kalla dagar och nätter. Kallt ute är väl en sak men kallt inne är inte kul. Dessa hus som vi bor i är så dåligt byggda kalla på vintern varma på sommaren. När jag pratar om att det är kallt inne är det så kallt man måste ha lager på lager, strumpor och tofflor!! Jag har t om en pocho på mig och om jag sitter i soffan har jag en filt på mig och ändå fryser jag. Knoddan håller sig mer igång så hon håller värmen bättre men har ändå full tjock klädsel! De har lovat lite mildare nästa vecka nu är det någon plusgrad så det är inte nordpolskyla ute men inne!!!

Knodda försöker hålla värmen!
Igår kunde jag åka in lite solo till stan vilket kändes på trevligt och skönt ville shoppa lite men även posta iväg alla julklappar. Jag hade sju paket och var lite orolig det skulle vara kö på postkontoret eller att jag skulle få arga blickar då det skulle ta sin tid. Men jag gick till lilla posten i gamla stan och det var tomt! Det var i och för sig precis när de öppnat men det gick fort och jag kunde slappna av. Tyvärr gick portot på 40 pund och det får ju en att tänka efter, jag vill så gärnaskicka lite roligt till nära och kära. Men när frälsningsarmen gjorde "reklam" på tv om att man skulle skänka 19 pund som skulle räcka till mat, en säng mm för en person eller mat och julklapp till en familj som ej har det som vi andra. Ja, då undrade jag om det var vettig ge posten dessa pengar. Jag ska nog leta efter en "gryta" som frälsningsarmen håller kokande!!!

I dag har jag städat och fejat ordentligt satt fram lite juldukar och ljus. Fixat en adventsljusstake och Knoddan och jag har julpysslat lite. Städa är ett bra sätt hålla värmen sitta och skriva blog är det inte!

                                          Så nu önskas det glad advent till dig kära läsare!!



2 kommentarer:

Anonym sa...

I Stockholm är det också kyligt eller som Orup sjunger: Stockholm har blivit kallt. Hade inte långkalsonger på mig idag och det märktes, jag frös rejält om benen.

Jag skickade också julklappar i helgen, till bland annat Jack.

Vad fint du ordnat med ljusen!

/Trångsundsbon

Sophie sa...

Tackar ha en fin vecka trots kyla!!