fredag 7 december 2012

Nattarbete!

Maken har nu börjat sitt nya schema med enbart nätter. Det sparkade igång med hela 6 nätter på raken! Inte kul alls i alla fall för mig. Det känns som man är en ensamstående mamma för vi ser ju maken bara några timmar på eftermiddagen innan han går igen. Sedan har han på detta sätt förlorat nästan en veckas lön. Så inte är det kul inte! Nu kommer han jobba fyra nätter fyra ledigt och han kan inte byta eller något det nya förtaget som tagit över dem var trevliga och sa take it or leave!

Som sagt för mig bara jobbigt jag har fullt ansvar dag som natt och en dag. Som denna när Knoddan vaknade fem i fem och kissat i sängen, vilket tack och lov nästan aldrig händer, men det var bara gå upp och byta i sängen. Sedan har jag huvudvärk pga nästäppa, kul! Känns som denna dag kommer bli tung!! Maken börjar sin lediga fyra dagar i dag men sover nu vi hoppas dock kunna ta Knoddan till stan för att se tomten. Hon såg i ett köpcenter i stan hans stuga och blev helt galen så lika bra hon får gå dit och stilla sin nyfikenhet!

Jag har inga planer för helgen alla julkort är skrivna ska postas, alla paket har redan gått i väg skönt att det är gjort! Några saker jag sålt på ebay ska dock packas och få iväg. Annars hoppas jag maken ska ta sitt ansvar och mata, klä och roa Knoddan!!!! Jag ska dock fixa pepparkaksdeg men hoppas de kommer baka ute den. Jag skulle vilja ha en helg där man får relaxa till max!

Kallt har vi fortfarande inne så det blir täcke alt filt på soffan och en god bok alt tidning!!! Det har blivit lite mildare men härom dagen hade jag linne, tröja, stickad tunika, långkalsonger och tajts!! Mina nya tjocka tofflor som ser ut som yllestövlar!

Inga kommentarer: