onsdag 19 december 2012

Julfest!

I dag var vi på lekgruppensjulfest! Knoddan var iklädd sin fina pepparkaksklänning men ingen verkade reagera att det var en pepparkaka hon var, i alla fall hade hon kul. Det var lite sagostund, visstund, samt bäst av allt så kom tomten! Knoddan var dock lika tveksam som första gången hon träffade honom artig men behandlade honom med respekt. Hon fick ett paket och hon var den enda som inte slet upp det, utan sa lite lillgammalt den ska öppnas på julafton !

Sedan blev det buffé för barnen, jag fattar inte riktig varför en del mammor bullar på tallriken ett berg av mat. Jag vet att Knoddan äter lite och la bara på det jag vet hon gillar och äter. Hon satt duktigt kvar och åt upp allt på sin tallrik. Det betydde också hon satt ensam kvar! De andra ungarna hade övergivet sin berg av mat och till slut fick vi slänga maten de andra ej ätit upp. Det gjorde mig lite sur tycker inte man gör så speciellt när kyrkan vi är i ger lunch gratis varje dag till "fattiga". Jag är i alla fall stolt över min Knodda!

Jag pratade med en tanterna som tillhört kyrkan och vi pratade om att de börjar skola så tidigt här. Jag fattar inte varför jag ska låta Knoddan gå på "dagis" 19 tim/veckan när jag ändå är hemma. Tids nog blir det skola och tidigare än i Sverige. Nu tycker jag även att hon varit så kort tid här hos oss JAG VILL NJUTA MER AV MIN LILLA PLUTT!!!!

Det var dock skönt att få medhåll av tanten och höra att jag gjorde rätt. Ibland när jag yppar mina åsikter får jag bara konstiga blickar och tappade hackor!


"Dans" runt liten Knodda i brist på gran???!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe skön kommentar: "öppnas på julafton". Själv hade jag slitit upp paketet, när jag var i den åldern. Jag tror att många mammor och till viss del pappor lägger på mat som om det vore till dem själva. De tänker inte på att små barn äter inte lika mycket. Jag har ju jobbat med äldre och äldre på äldreboende och små barn fungerar mycket på samma sätt. De äter lite vilket många föräldrar och personal glömmer bort ibland och lägger på för mycket mat.

Knoddan ser ut att trivas när man ser bilden i alla fall.

/Trångsundsbon

Sophie sa...

Jo nog var det många mammor som "smakade" en hel del av barnens mat vore ju bättre att de tog en tallrik själva. Då får nog barnen en bättre syns på mat!

Trevlig helg!