måndag 14 januari 2013

Snöoväder...icke sa nicke!

Nej något snöoväder dök inte upp i helgen det var lite mörka skyar som kanske hade snö i dem men det droppades inget över oss.Fast tidningarna har haft en amssa artiklar om hur man ska göra NÄR det kommer! Hur husdjur ska gödas extra och icke gå ut samt hur man ska klä sig mm men mest går det ut på att blir det snö ska man vara inne!! De talar om 2 till 5 cm snö vilket vi Svenskar vet inte är mycket men här anses vara lika med en ny istid!!

Helgen var lite seg med en del huvudvärk för min del pga förkylning men ändå var jag duktig och tvättade och städade.

Knoddan väntar på snö så jag hoppas lite kommer, just nu yr det lite snöflingor utanför fönstret. Men
 jag tror inte det blir vita vider precis. I morse åkte Knoddan och jag till ASDA men det var hemskt kallt vänta på bussen. Turligt nog har Knoddan sin overall så henne går det ingen nöd på. Det var i och för sig "bara" 2 grader plus men det är rått och kyligt så skönt komma hem.

Resten av dagen blir väl inte så spännande ska plocka bort tvätten. Då huset är litet får jag hänga tvätten i gästrummet/extrarummet och då är det svårt gå in där. Knoddan och jag fortsätter titta på snö som faller och hoppas vi får lite snöoväder!



1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe rolig video. Dock inte kul för de drabbade att dratta på ändan.

/Trångsundsbon