onsdag 2 januari 2013

Reabesvikelse!

Nu är det nytt år och i dag första dagen då allt är tillbaka till normalt. Så jag tog makens busskort och lämnade honom och Knoddan hemma och begav mig in till stan för att shoppa rea! Jag hade t om tagit ut 40 pund från mitt sparkonto för jag tänkte nu ska jag unna mig!!! Vädret var dåligt så jag tänkte att jag börjar mer i mitten av stan, Hull är ingen stor stad när man ska shoppa och man hinner lätt med "allt" ganska så fort. Men jag hade lite uträknat vart jag skulle gå. Jag gick alltså och kollade men det var som om rean hade tagit semester det var lite upp till 50 % här och var men knappast något jag ville ha eller behövde.

Det verkar som om de tagit bort en massa eller håller på det. För mig ska rea var minst 60-70 % alltså superbilligt. Jag är en uträknade shoppare annars och gör få impulsköp mm. Men vid rea kan man ju unna sig lite man annars inte gör. Sedan tänkte jag att det är ju lite födelsedagar jag kunde handla för men som sagt det var nästan ingen rea alls. Till slut hamnade jag på TESCO köpte lite mat där hittade jag i alla fall i rean julgransljus, vilket var bra då våra pajade lagom till granen skulle upp. Hittade även lite julost och pate på rea! Så den rean jag hittade blev i alla fall god!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var inne i City för att kolla rean här i Sthlm. Men det var precis som du skrev en reabesvikelse. Det fanns knappt nåt på rea. Hur som helst sparade jag pengar. Tidigare år har jag hittat nåt men i år kom jag hem tomhänt. Affärerna lurar oss bara.

/Trångsundsbon

Sophie sa...

Håller med! Men som hos dig har man en glad plånbok! Ha det gott!!