tisdag 15 januari 2013

Snö utan oväder!







Det snöade en hel del i går och i dag har vi faktiskt jättefint väder. Snö, ja men knappt något oväder! Fast jag har nu fattat att snö alltid är lika med oväder. Snö är farligt för om man ska tror vädernyheterna på TV är själva snön så farlig så! Att man måste skotta, sanda, ha vinterdäck mm mm verkar ingen förstå. Det manas till att bästa är att hålla sig inne, snön är ju farlig. Skolor har redan stängts och kaos utlovas. En extra tröja bra skor t om broddar verkar vara okänt begrepp.

Knoddan och jag har dock fått slita inne pga att det blir så kallt inne. Vi fick flytta ena soffan den som står under ena fönstret OCH framför ena elementet. Det blir inte så snyggt i vardagsrummet med en soffa mitt i rummet. Men nu kan värmen spridas bättre. Enligt väderrapporten ska det fortsätta var runt 2-3 grader men ingen mer snö i alla fall inga mängder. Knoddan sa i morse när hon vaknade efter att i går eftermiddag fått röja i snön. "jag vill ut i snönen!". Så om ett tag ska vi ut i den trotsa alla varningar! Man ser knappt en kotte ute t om bussarna verkar ha stannat. Vilket skört samhälle det engelska är!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snön har kommit tillbaks, trist. Det infann sig en vårkänsla när det var några plusgrader istället för minus som det är nu. Men det är långt kvar till våren så det är bara till att klä sig ordentligt och ut i kylan.

/Trångsundsbon

Sophie sa...

Det är det värsta man tror våren är på väg och då mer snö! Nu är jag redigt trött på kyla och vinter vår vill jag ha nu!!
Ha en trevlig vecka!!