tisdag 29 januari 2013

Hela Hull mumsar...

pepparkakor verkar det som! I slutet av förra veckan var jag i stan och hittade Gille stora hjärtanpepparkakor på en affär som heter homebargin. De har en massa bra saker, ja allt mellan himmel och jord till bra pris. Så nu hade de en massa burkar med pepparkakor så jag köpte två burkar på en gång. Lite svårt dock hitta burkar som innehöll hela kakor de verkade haft en tuff resa från Sverige!!!

Jag tänkte med en gång åka tillbaka och köpa mer men då det finns en homebargin närmare där vi bor skulle jag kolla där men jag kom inte dit förrän i söndags och då fanns bara två burkar kvar med helt trasiga kakor så det fick vara. I dag skulle Knoddan och jag till stan så jag gick till den affären i stan men där var det helt slut på dem så jag hoppas Hull insett hur goda dessa kakor är!! De kosta per burk 69 pence dvs ca 7 kronor helt ok!!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Pepparkakor är aldrig fel. Och det var ju billiga också trots den långa resan.

Gillar Knoddan peppisar?

/Trångsundsbon

Sophie sa...

Ja det gör hon men än har jag inte ens öppnat en burk för man vet ju inte när man hittar fler.... Trevlig vecka önskas!

Anonym sa...

Har du sett vad "Storbritannien" går ut med till rumäner och litauer? Det regnar och jobben är lågavlönade.

Läs mer: http://www.guardian.co.uk/uk/2013/jan/27/uk-immigration-romania-bulgaria-ministers

/Trångsundsbon

Sophie sa...

ska kolla låter intressant!