fredag 1 juli 2011

En bild säger mer en tusen ord!

Ja, det gör det kolla in denna bild!! I dag började som en valig dag här hemma ja, vanlig och vanlig maken var ledig. Efter en natt där jag fått flytta till Knoddans rum pga makens HÖGA snarkningar var jag lite trött. Maken blev förbannad när jag påpekade han snarkar nej det gör han inte. För han hör under sömnen han inte gör det....nej nej ok!!

Jag skulle i alla fall få lite tid i morse att åka och handla lite Knoddans proviant behövde toppas upp bland annat. Maken hade bestämt (?) med sin äldsta son att de skulle ta en cykeltur till Humber bridge. Trevligt för honom kunna komma ut och "roa" sig en annan får inte ens två minuter med en god bok. Nåja, livet med Knoddan är ju bättre än böcker och cykelturer men lite "egen" tid vore kul då och då. Jag åkte i väg från en glad make med en go Knodda. Jag sa att jag skulle handla samt kolla i second hand affärerna efter en större byrå till Knoddan. Så jag skulle bli bort max en och halv timme. Okidoki.

Jag hittade ingen byrå men väl handlade jag en massa som kan bli lite mat under de närmsta dagarna samt mjölk så det blev en tung kasse. Så väl på bussen hem smsa jag maken och sa att han kunde väl möta mig vid bussen då det var tungt att bära. När jag kom hem till busshållplatsen var ingen gubbe där så jag fick kånka kassen nästan ända fram till huset när han då kom ut ur huset. Ja bättre sent än aldrig antar jag men det som mötte mig var en SKITSUR GUBBE!!!

När jag fråga vad det var sa han det inte spelade någon roll! Jag frågade vad han menade och han bara snäste, klockan var då 10.44 jag hade varit borta en och trekvarts timme!!!

Stoppa pressarna skrik från bergen .......

Jag hade med min "sena" ankomst förstört för honom och sonen att ta sin cykeltur!! Hör och häpna dessa män kunde inte ge sig ut och cykla.... Va fasiken är de småungar eller??? Nej, istället för slippa karln i några timmar fick jag ha en sur gubbe hemma hela dagen. Tack min Herre att karlfan är tillbaka på jobbet imorgon!!!

Inga kommentarer: