söndag 10 juli 2011

Lördagen som var igår!



Var vi i Knoddans gammla hemstad och hälsade på hennes fosterfamilj. Det var jättetrevligt och de var glada se henne. Keruben var kvar och hade fått sällskap av en liten pojke med gyllene hår han med! Det var kul att se Keruben och denna gång fick jag också en kram! Vi hade med oss två små böcker som Knoddan och jag slagit in i Nalle Puh papper, en till Keruben och en till nya kompisen. Paula, fostermamman fick hemmagjord hallonsylt vi gjort. Det var trevligt se alla där var också grandad och granma som vi kallar Paulas mamma och pappa. Det var kul att se Knoddan leka med killarna och var glad och känna sig "hemma". Norman var rädd hon skulle vilja stanna men hon hon var glad komma dit, glad vara där och glad åka hem!! Jag kunde se det var kul för Paula med familj att se henne då de gett henne sådan fin start i livet.

Nu är detta något vi gjorde att träffa dem igen är något adoptionsteamet anser man INTE skall göra någonsin!! Men vi säger inget till dem, vi spenderade i alla fall två veckor i Paulas hem innan Knoddan kom hem hit. De var så vänliga och gjorde det trevligt för oss på alla vis. Vi känner nu lite som vi är släkt och jag tror att Knoddan kommer gilla veta att det finns så många människor som älskar henne. Hon fick två fina klänningar av Paula med familj och granma gav två prynadsdockor. Kanske inte min cup of tea men det är ju tanken som räknas. Fick ocks en jättefin kofta som granma gjort jag kan nog säga hon är i samma liga som mamma som är en vass stickerska!! Granma är trevlig men den kvinnan kan prata för hela norra england!! Vi har fått veta allt från hennes barndom under kriget till hennes barnbarns låga spermantal!!!!

Efter några timmar där åkte vi till city center och kolla runt på marknaden de har en superduper marknad men vi kom bara över lite färska rödbetor denna gång. Det var varmt och vi var trötta så vi gick och åt lite kinamat. Knoddan älskar tjocka nudlar med räkor så det åt hon och jag, Norman tog så klart starkas starkt av något. Vi kom hem vid fyratiden. Jag var helt mör så det blev en tidig kväll för mig.

I dag har jag tvättat och hängt ut. Det blir örtkyckling med potatis och färska rödbetor till middag. Jag byggde också klart den byrå jag köpt till Knoddan och lagt ner alla kläder i den. Den gammla byrån är bra men för liten. Jag har pratat med kompis Tine om hon ville ha den och det ville hon så kanske kommer hon förbi idag och hämtar den.

Inga kommentarer: