torsdag 21 juli 2011

Skräckminuter.....



Ja, fast det kändes som timmar!! Dagen började ganska ok i och med att Knoddan sov till tjugo i åtta. Visserligen hade hon vaknat vid fyra men fick lite mjölk och så somna hon om fast jag fick ligga i hennes rum. Men att få sova så länge är ovanligt. Sedan blev att vänta på en ny sideboard jag köpt som skulle komma idag innan 12. Den gammla gick till grannen i nr sju vilket var bra för den var helt ok men lite stor för oss. Då det såg ut att bli uppehåll satte jag igång med en tvätt som följde av städande och mer städande!! Jo vad var så skräckfyllt då........

JO, jag tänkte som jag nu kan se helt fel...jag tänkte jag springer ut och hänger upp två plagg som jag glömde få upp när vi var ute. Så jag stängde köksdörren....och jag vet man ska inte lämna barn men jag lät Knoddan stå i köket tänkte det tar en sekund!! JAJAJAJAJA en sekund för Knoddan att stänga haken vi har på dörren så man kan öppna den på glänt. Jag står ute hör klicket och tänker vad var det...... Panik nej  PANIK! Jag är ute Knoddan inne.....och jag går till dörren öppnar den och jo den är på glänt inget jag kan göra utifrån....jag säger till Knoddan ta bort den men så klart förstår hon inte det utan börjar gråta. Jag börjar då slå och dra i dörren för att försöka få upp den!! MEN ICKE SA NICKE! Knoddan vrålskriker jag skriker!! Grannen dvs antismamma kommer springande. Det är en staketgrind ganska hög in till vår trädgård så klart har den hänglås jag får än mer panik för jag är inlåst!! Men när jag tar tag i hänglåset går det sönder och går upp.....Hör Gud bön eller?? Grannen, Jackie håller på göra om sitt kök så en härligt sliten äldre Hullman hoppar över staket med hammare och kofot kollar och säger han fixar det. Vilket han gjorde! Jackie frågar då om ytterdörren är låst ja säger jag det är den alltid. Men så får vår hjälte upp dörren en skräckslagen Knodda tittar ut och vill upp i Jackies famn!! Men sedan i min och vi kan lugna ner oss. Jag går då in och se för första gången har jag "glömt" låsa ytterdörren!! Så jag hade kunnat gå in den vägen men men men det slutade bra ändå. Vilken dag.........nu är jag klar för att relaxa till max kan någon bjuda mig till Bahamas????


Var extra låset suttit....


Nya sideboarden


6 kommentarer:

Anonym sa...

Usch vilken upplevelse! När man får panik är ju hjärnan ur funktion och då går det inte att handla rationellt. Tur att det fick ett lyckligt slut.

Själv hade jag också otur idag, fast på en annan nivå. Jag köpte cocktailtomater, när jag kom hem upptäckte jag att i princip alla tomater var mögliga. Och inte orkade jag gå tillbaka och klaga. Att jobba måndag -fredag gör ju en helt ur slag, det har aldrig hänt när jag jobbade skift.

Ha det gott!
Trångsundsbon

sophie sa...

Hejsan, usch inga tomater till middag då. Stackare jobbet verkar verkligne slita ner dig!! Vi får hores på luren och prata lite tror jag!!! Ha det gott!

Kimster sa...

Oj vilket drama! Tur att det slutade lyckligt i alla fall. Tyvärr är det så med barn, det är så dom (och man själv många gånger!) lär sig. Minns en gång när Alex lyckades fastna med huvudet i en trädgårdsstol - panik på högsta nivå, men idag kan vi skratta åt det. Det kommer ni också göra nån dag. :-) Hoppas Knodda och mamma mår bra nu och tar hand om varandra. Kram!

sophie sa...

Vi mår bra tack vännen! Men jag antar det kommer mera man lär sig även som vuxen. Kram

Anonym sa...

Usch, vilken panik !!!!
Tur att det gick bra.
Tänker på er
Kram Julia

sophie sa...

Tack Julia! Kram tillbaka hoppas du har en fin sommar!!!!