tisdag 12 juli 2011

God morgon!



I mores vaknade Knoddan upp vid 5.15 jag var trött så jag hämtade in henne till vår säng. Detta var andra gången i ottan jag blev väckt, först när maken gick upp vid 4....härligt....not! I alla fall la sig Knoddan ner men jag var så kissnödig jag var tvungen gå till toan och så klart blev Knoddan klar vaken av detta avbrott. Så vi har varit mer eller mindre vakna sedan då men nu sover Knoddan. Ska skriva detta sedan ska jag slappa lite i soffan jag med. Då jag var uppe så tidigt hann (?) jag stortstäda köket och hallen t om våttorka golven. Det blev ju jättefräscht så alltid något gott med att vakna tidigt!!

Knoddan ja, allt går så bra hon är skärpt, kul och allmänt underbar. Hon lär sig ord på löpande band mest svenska. Det kommer ibland helt spontant som idag när hon kom med en Duplobit i en aska och sa glatt "titta"!! Hon härmar mig mycket jag tror jag håller på att få en liten miniSophie inget fel med det, va!! Härom morgonen pratade jag lite lätt franska med henne, jag är inte så bra på det men jag sa lite som "lägg den där"  "var är din docka" mm och hon fattade allt!! Är min dotter ett geni??? Ja det är hon !!


Vaknar man vid fem somnar man vid tio!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hon har en skön sovstil! Apropå att vakna tidigt så ringer min klocka 05:00 varje morgon må-fre, jag längtar tillbaka till att jobba skift, då hade jag ett liv. Jobba dagtid må-fre är enbart plågsamt och enformigt.

Titta på Allsång på Skansen så får du se Veronica Maggio, hon var med i kväll.

/Trångsundsbon

sophie sa...

Inget borde börja innan 9!! Ha det gott!