söndag 17 juli 2011

Söndagsleda eller det är en dag idag!



En ny dag som tack och lov har sol. Igår ösregnade det mest hela dagen fast knoddan och jag trotsade reg och åkte till stan. Det blev posten så en del väl valda vänner kan vänta sig specialpost i veckan som kommer!!

I morse vaknde jag trött även om Knoddan sov till halv sju men maken skulle komma hem från nattjobb och då ligger jag där och väntar. Inte för det är så kul att se honom utan mer för jag vet han kommer väcka Knoddan och då kan jag inte sova längre. Till råga på allt här jag huvudvärk pga täppt nattnäsa!!

Så klockan åtta hade jag redan bytt kattlådan, dammsugit, gett lillan frukost, byggt upp hennes lilla tält...... Full rulle med andra ord och ny rullar tvätten i maskin. Ingen rast ingen ro! Klart jag kan sitta på soffan och ta det easy men då blir det än mer som "måste" göras senare. Maken pratade om att gå ut och äta lunch/middag men så sa han att han kan fixa något hemma men nu tänker jag kräva vi går ut, huvudvärk eller ej. Både Knoddan och jag måste ut ur hemmets "lugna" vrå!!!

Inga kommentarer: