tisdag 26 juli 2011

Så var det tisdag i ny vecka....

...och det känns väl ok antar jag! Dagarna rullar på men jag måste ändå säga det är tråkigt missförstå mig rätt jag har världens bästa Knodda som ger mig så mycket glädje. Hon fyller mitt hjärta med kärlek och vi har kul ihop hela tiden faktiskt. Ibland kommr jag på mig med att känna att jag är riktigt lycklig. MEN det kan inte ta bort att det är tråkigt... Speciellt med denna tråkiga sommar, vädret är grått och det känns mer som höst. England har inte fattat detta med årstider det är som en lång gråååååååååå årstid!

Mest är det tråkigt för jag har inte så många vänner och det gör ju att man dvs Knoddan och jag är ensamma en hel del. Maken arbetar 12 timmarspass så vi ses inte heller så ofta!!!

I dag var vi i kyrkan för maken skulle till tandis som ligger i närheten så vi tittade in och sa hej. Jag köpte lite också lite tröjor en ny morgonrock samt en massa zuccini som Herrn med gröna fingrarna dvs Maurcie odlat! Det var kul säga hej även om jag kunde känna jag inte saknar det att gå dit varje tisdag. Men samtidigt var det ju kul att sälja och träffa en massa folk. De flesta där är trevliga men så blir man påmind att man inte rikigt passar in eller tillhör. De hade tydligen i helgen en massa firande för prellen som ska sluta. De sa att jag borde varit där det var ju så trevligt och det var buffe mm mm.... Men om de tyckte det kunde väl hört av sig till mig. Men vete fasiken om jag nu gått men vore i alla fall kul att få bli bjuden!

Jag tror jag är lite nere mycket pga vädret att sommaren är så trist att vi inte kan resa mm. Sedan känner jag mig stressad jag är ju ny mamma!! Jag får panik ibland vad ska jag ge Knoddan att äta jag är så rädd hon ska få "fel" att inte ska få i sig rätt liksom!! Sedan ska jag ju börja potträna och de stressar mig till tusen hur ska jag hinna det... Huset ska skötas tvätt tvättas mm. Sedan känns det som jag aldrig får sova! Vår säng är en sk dubbelsäng men det tog mig ett tag att fatta det är inte som svensk dubbelsäng utan mindre!! Så ska man ha typ svensk dubbel ska man ha kingsize!! Men vi funderar nu på skaffa det samt en bra madrass kosta vad det kosta vill, jag känner en god nattsömn är hög priotering nu!!



1 kommentar:

Kimster sa...

Det finns inga Mum and Toddler grupper i närheten? Tror det skulle vara roligare för både Knodda och mamma att umgås med jämnåriga. Kolla vårdcentralen (eller ja, GPn) t ex. Där brukade det sitta lappar om träffar osv, i alla fall gjorde det det på vår mottagning. Kanske lite tunt nu på sommaren men till hösten borde det dra igång tycker man.

Eller finns det nåt motsvarande öppna förskolan?

Ser i alla fall fram emot att träffa er om ett par veckor. Ha det gott så länge! Många kramar.