lördag 5 november 2011

Bonfire night!

 Detta är mannen vi firar med brasor och fyrverkeri ikväll, Guy Fawkes. Han var en katolik som ville spränga parlament och han blev infångad och inte bränd på bål utan hängd och piskad om jag kommer ihåg rätt. Vi brukar inte direkt fira det men i år när man har en Knodda tänkte vi i alla fall gå ut och titta på fyrverkerierna. Tänkte också grilla lite korv så vi väntar på mörket och Knoddan ska få ha sin overall som jag köpte så hon inte blir kall.

Det är lite grått och fuktigt men inte så kallt mest känns det lite ruggigt. I morse gick vi till lokala shopen och till posten för att posta iväg chokladkalender till kusinen!! Det tog en himla lång tid gå dit och hem då Knoddan gick själv nästan hela vägen.
Hon har också börjat säga till när hon kissat i blöjan så nu börjar jag lite potträning med henne. Hon säger även till när hon ska bajsa då hinner man ofta få henne sitta på pottan eller på toan så jag tror det är på gång.

I övrigt rullar dagarna på som vanligt full rulle är bara förnamnet. Måste ta tag i julklappar snart har dock beställt en liten korgsäng till Knoddans docka Bibbi, den stackarn sitter i en sulky dag som natt!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

I dag har jag köpt julklappar till Knoddans kusin, mitt fadderbarn.

Här i Stockholm är det riktigt skönt ute, det är som höst fast det är en vintermånad. Underbart, men tyvärr förr eller senare kommer den, kylan alltså.

/Trångsundsbon

sophie sa...

Låter trevligt både lite julklappsköp och milt väder! Ha det gott i Trånkan!!

FIAN sa...

Jag ska banne mig (anonymt!) anmäla er till DO ---> DOCK-OMBUDSMANNEN! Å Bibbis vägnar... :D

Klem till Bibbi! Lär ha rejält ont i ryggen vid det här laget...