måndag 14 november 2011

Så var det måndag igen...

Jag måste nog erkänna att helg som vardag är lika för mig när man inte har ett jobb flyter det liksom ihop. Nog kan man sakna den där härliga känslan man hade förr på fredagseftermiddagen att nu var helgen på gång!! Min helg gick mest åt till att lägga upp en massa på Ebay vilket jag hoppas säljer pengar är alltid välkommet. I övrigt var det som vanligt plock, mat, städ, gos med Knoddan. Maken var ledig eller sjuk på lördagen men sedan ledig fram t om tisdag alltså imorgon. Det var väl så där kul han var dåligt humör eller rättare sagt är. Lite problem på jobbet mm så man kan väl förstå det antar jag. Men det är ändå jobbigt för jag tänker alltid att när han är ledig ska jag få lite avlastning men icke sa Nicke! det är nästan tvärtom än jobbigare.... Sådant är livet sedan dör man...!

Knoddan är i alla fall ljuvlig som vanligt men ibland lite jobbig speciellt på natten då hon vägrar somna med det är väl en fas som man säger!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Helg är inte så mycket sakna, jag saknar däremot att jobba skift. Nu går så mycket tid åt till köande då jag är ledig är "alla" andra lediga. Jag hade hellre varit ledig en vardag ex fredag och lördag eller söndag och måndag. Så slipper flextid gå åt till tandis och annat. Jag tycker det är dags att alla arbetsplatser börjar med skift, dock ej natt.

sophie sa...

Nej nattskift är inte kul har själv aldrig jobbat natt. Men ser hur det sliter på maken!

Helena sa...

Samma här... Andy är helt slut i princip jämt. Lördag eftermiddag och söndag förmiddag är hyfsade, resten är en konstant trött och utmattad förvirring och dimma. Hälften av hans vakna tid går åt att fundera över vilken tid han behöver gå i säng! Önskar han kunde jobba dag istället, men det jobb han har nu betalar så mycket bättre än andra just pga detta...

sophie sa...

Jag har hört man inte är gjord för nattarbete, inte så konstigt men att man har på så sätt sämre motstånd mot sjukdomar. För att inte tala om familjelivet som blir lidande... Norman får inte ett öre mer när han jobbar natt.