torsdag 24 november 2011

Julen räddad!



Nu är Knoddan i full gas kanske har även hon kännt att det var skönt få hela adoptionen överstökad och klar!! Det var lite konstigt på måndagskvällen känslan att nu är det klart men även skönt nu är vi en helt vanlig (?) familj!!

I dag tog jag mig in till stan för att kolla lite julklappar till Knoddan det mesta runt jul är klart. Håller på packar paket och fixar julkort som ska till gamla Sverige. Det tar evigheter då jag bara kan sitta ner några minuter i taget pga denna lilla Knodda som vill vara med. Jag skrev en lapp för det var en hel del jag behövde köpa men så klart glömde jag lite som julpapper och juletiketter!!! Men det får jag väl inskaffa snart på något vis.

I övrigt här har det inte hänt så mycket vagnen gick sönder och jag har jagat de som vi köpte den ifrån för att få pengar tillbaka eller en annan. Jag hade dock redan köpte en ny lite smidigare vagn då den gammla kändes för stor. Då vi inte har bil så vill jag ha vagn ett tag till även om Knoddan är duktig på att gå. Vi får se hur det blir förhoppningsvis får vi en ny vagn som vi då ska försöka sälja, att ha två känns lite dumt.

Julen....ja den är räddan då jag igår beställde en massa från ett ställe i London som säljer svensk mat. Det blev julmust, knäcke, julmarsipangris, godis t om ostbågar och viktigast av allt för mig.....RÖDKÅL!!!

I år tänkte vi dock köra mest engelsk julmat. Jag brukar baka men som det känns nu vet jag inte om jag hinner eller orkar!! Ska i alla fall förska få till lussebullar och pepparkakor. Jag hoppas dock det blir en god jul i år för alla och envar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Rödkål? Det är ju skinkan som är godast på julbordet. Marsipangrisen och lussebullen kan jag också hoppa över.

Vad roligt att du även beställde "ostkrokar" som Maria Montezami kallar det för.

/Trångsundsbon

sophie sa...

Har nog njutit dem på år! Ska bli gott men jag tror de är slut innan jul!!