onsdag 30 november 2011

Som synes...

..har det varit lite dött här. Det är mest på grund av brist på tillgång till datorn. Den har något problem maken tog sin ena son hit som skall var så bra på datorer men jag tycker han gjorde att den fungerad än sämre! Så jag satt en kväll och kollade efter hjälp på google och hittade ett program där man kan köra ett testprogram innan man köper det och så hej hå så funkar datorn!! Oftas är man inte betrodd att man kan något men nu kan jag ta all ära åt mig!! 

Maken jobbar nu natt några dagar sedan ledig på fredag men då måste han sova av en del av dagen sedan börjar han dagar igen. Det stressar mig får under dessa långa arbetsveckor får jag ingen hjälp alls med Knoddan allt läggs på mig och då hon sover lite dåligt och kommer i vår säng har jag henne vid min sida HELA dygnet! Klart det är mysigt också men det är tröttande sedan kommer maken hem i ottan och som i morse väcker oss...så hej hopp bara dra på sig kläderna och gå upp. Knoddan är så klart pigg men jag känner av det och är med död än levande!!!! Nu vilar Knoddan och jag ska passa på vila jag med!

I övrigt har jag börjat med alla julkort och ska packa julklappar som ska skickas hem men fy vad det blir dyrt. Jag går nästan varje dag en runda med Knoddan och ofta blir det till shoppen så då blir det lite frukt mm så pengarna flyter i väg i strid ström. Jag har så klart köpt lite julklappar till Knoddan och ibland blir jag lite ledsen när får tänka två tre gånger om jag har råd. Maken har haft lite problem på jobbet, stackarn så han kanske måste gå ner i lön också det blir en härlig julklapp!

Men jag hittade i alla fall till Knoddan en rolig julklapp. Det är som en stor tekanna men också ett hus så små gubbar kan bo där, låter kanske inte något speciellt men det var så söt och jag var inne i affären tre gånger innan jag bestämde mig. Jag tänkte vore jag en liten tjej skulle jag blir jätteförtjust i den! Så då den var på rea fick det bli den till min lilla älskling!!

Nu måste jag vila det blir en lång dag, kväll, natt............

Denna är det en massa grejor hör till!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju en jättegullig leksakstekanna du hittat! Hon kommer säkert bli jätteglad!

/Trångsundsbon

sophie sa...

Ja det tror jag!! Till och med jag ser framemot att leka med den! Ha det gott !