fredag 11 november 2011

Gick promenad träffade prällen!

Urtrist väder i dag grått och småkyligt! Knoddan och jag hade urtråkigt hemma så vi bestämde oss för gå en sväng ner till lokala shopen. Härom dagen när jag åkte förbi såg jag att kyrkan som ligger där skulle ha en loppis i helgen så jag tänkte vi kunde titta när det var. När vi kommit ner dit, vi tog bussen ner då vi körde vagnlöst, fanns ingen skylt om det. Vi gick fram till dörren då det fanns en lapp där medan vi stod och läste, den var om något annat, öppnades dörren!! Jag blev lite ställd när städtanten(?) stod där och tittade på oss och vi på henne. Fick jag ur migtill slut att jag undrade om jag kunde prata med någon angående dop. Jag vill att Knoddan skall döpas alla sätt vi kan hylla detta lilla underverk skall göras!!!

Min egen tror är väl lite speciell för jag tror på en massa!! Men att döpas tycker jag hör till livet! I alla falll fick vi gå igenom kyrkan till prästgården där vi fick träffa prästen Alison alltså en kvinnlig präst! Mycket bra anser jag för jag är döpt av en kvinnlig prälle och det gör mig glad på något sätt så att Knoddan får en tjej hon med det är kul!! Hon var i alla fall härligt trevlig och kändes "svensk" hon kommer på besök nästa torsdag och vi ska prata lite.

Sedan blev det lite shopping också mest mat faktiskt bara mat!! Vi gick hem och Knoddan gick själv hela vägen hem!!!!


2 kommentarer:

Auntie Fia sa...

Tycker om att lill-tjejen ska döpas, det hör liksom till! Vad ska hon heta mer än Ciara?

Tusen tack-kramar för Auntie-nallen som jag hämtat idag - himla söt! Och tack för det fina kortet...allt från dig sprider värme, särskilt denna kyliga novemberafton i "mörka" Småland!

PUSS!

sophie sa...

Det blir en hel del namn... Ciara Rachel Karin Ester!!! Lite familje namn och Karin som är ett så fint svenskt namn!! Kul nallen hittade fram. Många varma kramar