fredag 25 november 2011

Halloumihjälp!

Jag har en bit halloumi i kylen som jag köpte i sommras hade tänkte jag skulle grilla den. Men det blev aldrig av  så nu är jag i desperat hjälp på lite tips att tillreda den!! Kom gärna med förslag!! Jag har ätit det en gång men var inte så där jätteöverväldigad av det men om man ahr ett gott recept kanske så!!!!

Dagen som var spenderade Knoddan och jag tillsammans som vanligt. Vi gick till posten och postade i väg lite ebay och handlade lite mat. Jag köper gärna wienerbröd och frallor och ibland pain rich på coopen som ligger där. De butiksbakar och gör det så bra allt är välgräddat och frasigt. Pain richen är krispig och fin inte blek. I dag blev det ett pecanwienerbröd och en pepparkaksgubbe till Knoddan.

Resten av dagen mys vi inne det var blåsigt och regningt ute. Sedan efter middag och bad somnade Knoddan i min famn efter jag fått sjunga "när trollmor har lagt...." säkert en tjugo gånger!!

Jag har en favoritlåt för tillfället som dels är bra men även beskriver hur livet är med Knoddan....

2 kommentarer:

Helena sa...

Skiva halloumin och stek i smör tillsammans med paprikabitar och purjoskivor, häll på lite grädde och en gnutta tomatpuré mot slutet, peppra. Gott till kött, kyckling, korv...

Hmmm du sjunger samma vaggvisa för Knoddan som jag brukar sjunga för Andy... ;) Funkar i alla åldrar tydligen!

sophie sa...

Tack låter gott ska testa! Ja verkar söva gammal hmm sorry som ung ! Allt gott!!