tisdag 15 november 2011

Upplyft för att senare bli uppblåst!!

Gårdagen blev en riktigt trevlig dag för att vara måndag skall tilläggas!! Jag fick ändrat prästens besök till måndag, hade först sagt torsdag. Så klockan 14.30 kom hon, Alison, och vilken tjej...och präst!! Så härligt geniun, trevlig och glad!! Om alla kyrkor hade en sådan präst skulle det vara fullt flera gånger om!!! Så jag är glad "någon" ledde mig till hennes kyrka förra veckan för detta är precis den sorts präst som Knoddan ska ha!!! Hela mötet var upplyftande och faktiskt ganska så underbart...nästan så man kan blir religös hihihihi!!

Jag är fortfarande förvånade de erbjuder två olika dop ett mindre religöst och ett mer traditonellt. Tycker nog att ska man döpa sitt barn finns det bara ett sätt. Jag har genom åren och speciellt sedan jag flyttat hit undrat och funderat lite över detta med religon kanske för jag hjälpte till i kyrkan och där blev jag nog besviken på vad jag såg. Men man ska icke ge upp!! Hur jag än tror VILL jag absolut Knoddan ska döpas och nu när vi träffat en toppen präst. Lets rock and roll!! Dopet är nu bokat till 11 march 2012 har du vägarna förbi är du hjärtligt välkommen! Kyrkan heter St Hilda vilket är riktigt gulligt. Det verkar vara en bra kyrka de lagar mat varje dag för den som behöver ett mål mat och lite samvaro. De är öppna för de som vill komma bara det! En kyrka som inte är stängd utan finns där med öppna dörrar!!

Jag lovade Alison jag skulle skicka ett email med en länk till min blogg

...So welcome Alison to probaly the best blog in the world!

Jag antar hon får använda google translate!!!

Dagen avslutades hos syster på nya vårdcentralen vi bytte ju från den och är nu tillbaka! Ny syster och ny doktor dock. Jättegullig syster jag pratade lite om min medicin att den andra doktorn tyckte den var fel hon höll med så jag skall till doktorn på fredag och kollas upp. Tog blodtryck som var för högt trots tabletter, jag känner mig alltid som jag ska sprängas när de tar det tycker det gör ont!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hey Sophie

I found the translator and most of the words seem like those you would have said though a few seem a bit odd!GREAT BLOG

It was good to meet you all and I hope we will grow to know each other better in the weeks and months to come.

Until next we meet,
may God be between you and all harm,
in every busy moment and on every quiet path,
many blessings
Alison

sophie sa...

Hi Alison and thanks for the blessing love it!! Yes im sure there will be some odd translation. Any time you feel like a Swedish lesson, just ask!

Kram = hugs
to you and your family!