tisdag 8 november 2011

Lite konstigt och en massa fram och tillbaka!!



Jag tar tabletter för högt blodtryck tydligen tyckte i alla fall den doktorn jag hade för några år sedan jag skulle ha det. Så jag har tagit dem blivit kollad då och då. Men nu har jag bytt doktor och var tvungen gå se honom om jag skulle få repterat recept. Ja, ha det blev en massa fram och tillbaka till nya vårdcentralen. Då de informerade mig fel först skulle jag förra vecka fylla in en blankett om nytt recept lägga det i en låda och hämta medicinen på måndag. I går gick Knoddan och jag dit och då sa dem jag måste träffa en doktor!

Så jag fick gå hem för att ringa efter en tid i morse för de kunde inte ge mig en när jag var där!!! Så jag fick väcka en liten trött Knodda i morse och ta mig dit. Träffade ny doktor som sa att jag tog helt fel tabletter!!?!?!?! Jag fattar inget blev både rädd och chockad!! Han vill jag ska i morgon bitti gå och ta en massa blodprover så Knoddan och jag får ta oss dit igen! Men han gav mig ändå samma tabletter att forsätta och ta. Men han sa jag ska träffa en doktor om ca tre veckor sedan sa han jag borde ha tätare kontakt med läkare för att hållas under uppsikt. Inte konstigt man blir lite orolig men också himla arg över att man tydligen får fel och dålig vård!!! Men jag ska dock byta vårdcentral den ligger för avigt till och de gånger jag varit där har de i receptionen varit sura och otrevliga sedan har de så konstiga regler!! Jag ska då se till jag går på en ordentlig undersökning och kollas upp och för RÄTT tabletter nu när man är mamma ska man ju håll!!

Inga kommentarer: