onsdag 4 april 2012

Besök hos loppan och toppenbra 2åring!!

Igår drog Knoddan och jag till kyrkan där jag brukade hjälpa till med loppisen för att hälsa på. Det var grått och kallt så vi måste ut och göra något eftersom i måndags var vi inne. Det var kul se folk och Knoddan fick påskägg av Shirley och ett pund till sparbössan av Andrea. Den enda som inte är så kul där är en som heter Linda eller mensLinda som jag kallar henne då hon en dag när jag var där berätta för oss alla grundligt att hon minnsann fortfarande hade mens!!! Kvinnan är över 70!!! Hennes läkare hade sagt hon måste sluta med hormonerna men hon vägrar för utan mens är man inte kvinna...jaha pucko!!! Hon är en sur en som aldrig hälsar på mig och totalt ignorerar Knoddan. Jag sa till Knoddan när hon stod och tittade på bordet med diverse prylar i och med att menstanten glodde argt på henne....kom nu gumman den där tanten är en sur en!!  Bra med svenska ibland hehehe!!

När vi kom hem kom vår health visitor förbi det är väl typ en sköterska från BVC då det var knoddans 2års koll. Knoddan fick hundra procent tummen upp hon gör allt hon ska växer och ökar vikt samt jättebra motorik. Jo, som hon heter sa att hon är helt på topp och lite till!! Maken var hemma och vi blev så stolta!! Sedan sa hon att när Knoddan blir tre kommer hon erbjudas 19 timmar lekskola/dagis/nursery något jag anser är alldeles för tidigt. Dels har ju Knoddan inte vart här mer än ett år och sedan märkar jag att med allt vi gör och lekgruppen så är det nog för henne. Jag är ingen förespråkare för dagis jag tycker man ska var hemma med sitt barn!! Det är min åsikt!! Treåringen har bredvid går varje dag 13-18 det tycker jag är galet det är ju som ett jobb!! Klart ska barn få leka med andra och inom tid få ta del av det med inte för tidigt och jag känner mitt barn bäst av alla!! Min mamma var hemma när jag var liten och se hur fantastisk jag har blivit!!

Här börjar man ju så tidigt vid fyra år, det tycker jag räcker. Jag sa det till Jo och sa att hon märker att Knoddan får stimulans och att vi har ett förnuftigt synsätt. Jag frågade om det var att föräldrar satte sin barn där pga jobb men jag blev lite chockad när hon sa det var för att så många barn inte får någon stimulans hemma! Det upprörde mig!! Man är inte tvungen ta dessa timmar utan kan registrera barnet och skjuta upp det lite. Vi pratade och kom fram till det kanske skulle räcka med några månader innan hon börjar vid fyra år. Då det kommer att vara i den skola hon kommer gå i. Ja, det ordnar sig Jo höll med om att vi skulle njuta vår Knodda så länge vi kan och se. Skönt att hon är trevlig och vettig.

I dag har vi inte gjort så mycket det var ruskväder regn och storm så vi var inne. Knoddan är lite snuvig men hoppas det blir bättre för i morgon ska vi med grannen och treåringen på påskäggsjakt!!!

Knodda i ny vårhatt!!

Inga kommentarer: