måndag 2 april 2012

Party!

Knoddan var på sitt första födelsedagskalas igår. Det gick bra och hon var väl taggad att gå dit men lite besviken hon inte kunde säga happy birthday till födelsedagsbarnet då han sprang runt som en vilde. För det var full gas i lokalen, det var i kyrkans lokal där vi går på lekgrupp. De hade två uppblåsbara hoppborgar och det blev ganska vilt. Knoddan var inte så tänd på att hoppa det var för många barn och jag var lite rädd hon skulle bli trampad eller knuffad.

Måste säga att jag fann det lite jobbigt och inte alls som jag skulle vilja ha ett barnkalas. Det var hög musik och vi vuxna fick stå hela tiden. Det blev lite att man fick lämna ifrån sig paketet till föräldrana och sedan just bara stå! Det var några mammor från lekgruppen där som jag pratade lite med. Deras barn är i samma ålder som Knoddan och de var nästan lite för små för att ha kul då de knuffades åt sidan av de äldre barnen. Såg inte en gång en förälder säga til sina barn eller kolla att det inte gick för vilt till.
Sedan satte sig alla barnen utom Knoddan vid ett bord det ställt iordning och började slå i bordet och skrika det var en syn!! Till slut sa någon till tack och lov!! Knoddan och jag tog för oss av buffen som var helt ok och satte oss med de andra vi känner. Men vid halv fyra gick vi, jag var helt slut i huvudet och Knoddan var trött och hon somnade på soffan vid femtiden!

Även om det var kul för henne och mig komma ut fattar jag inte riktigt denna typ av kalas och jag tycker det är himla trist att föräldrarna inte interagerar mer med sina barn.

Inga kommentarer: