måndag 30 april 2012

Regn och stress samt noll sömn!


Dessa senaste dagar har varit jobbiga! Knoddan är full go från morgon till kväll och är för tillfället väldigt mammig. Känns som jag har en siamestvilling! Maken jobbar natt och det gör att allt faller på mig, fast det tycker jag det gör jämt. Ute har vi haft regnoväder var dag och det gör mig deppig, vi kan inte gå ut eller gå någonstans. Men i lördags var det lite uppehåll så vi och maken åkte till parken. Knoddan fick leka lite på lekplatsen och vi matade fåglarna. Men det var ingen hit efter en jättestor kanadagås blev lite väl närgången. Så det vill hon inte göra om!

Söndagen var vi inne det var riktigt busväder ute. Jag tänkte vi skulle sätta på oss regnkläder och gå ut men det var så blåsigt och kallt. Ärligt talat orkade jag inte ta fram det och klä på henne. Dessa senaste nätterna har hon sovit med mig. Jag lägger henne i sin säng men på småtimmarna kommer hon och kryper ner hos mig. Brukar gå bra men dessa senste nätterna har hon vaknat och börjat prata och sparka mig, ja vara rent för jobbig!! Så jag känner jag inte får sova och nu känner jag mig helt knäckt. Men som sagt solen skiner i dag och det ska bli en fin dag vilket får mig att bli lite piggare!!

Det är jobbit som sagt men Knoddan har även varit väldigt gosig många pussar och gos blir det! Hon är ju nu två och ett halvt och det är ju normalt man börjar bli mer självständig och testar gränser. Men det är lite trist att man inte har vänner eller släkt närmare. Jag vill dock inte umgås med makens barn jag tycker inte de är så trevliga och de bryr sig inte om Knoddan. Ena sonens barn fyllde år får någon vecka sedan men inte bjöd man Knoddan inte!! Nej, vi klara oss utan dem bättre ensam än i dåligt sällskap!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ditt liv låter precis som en småbarnsmamma brukar vara. Det vill säga både jobbigt och roligt. Men passa på och njut snart är hon tonåring och tycker du är gammal och mossig.

/Trångsundsbon

P.S Trevlig Valborg!

sophie sa...

Du har helt rätt! Det som är bra är att det är upp och ner jobbigt ibland men oftas roligt! Trevlig 1a maj!