fredag 6 april 2012

Påsäggsjakt!!

Igår åkte vi med grannen Jackie, treåringen Mikaela och grannens mamma Jean till ett ställe som heter Burton Agnes. http://www.burtonagnes.com/Home.html

Slottet


Det var jättetrevligt och vi hade sådan tur med vädret strålande sol lite kallt men med en tjockare jacka var det helt ok. De hade tagit med sig chokladägg som Jean lite diskret la ut medan ungarna letade och  kunde plocka upp. Tycker det var otroligt snällt av dem att bjuda med oss!!

Knoddan, Mikaela, Jean och Jackie


Det var ett väldigt vackert slott jag kunde känna igen lite  tidig barock och rockokostil. Men det läskiga var eller konstiga var att när jag gick igenom porten in mot slottet fick jag en sådan underlig känsla färgen lila kom för mina ögon. Jag kunde känna eller höra fraset av tjockt siden och jag kände nästan som jag hade en tung kjol/klänning på mig!! Jag vet inte var det var om det var något spökligt eller bara min vurm för allt som har med 1700talet att göra. En av mina stora drömmar är att ha en egen 1700tals dräkt, korsett, peruk ja rubbet och vara en dam från fjärran tid om bara för en dag!!
Liten Knoddan letar ägg

Porten in till slottet där jag kände något så konstigt!


Inga kommentarer: