måndag 9 april 2012

Tråkig påsk och nedräkning??

Påsken har varit riktigt tråkig dåligt väder gjorde det inte lustigare! Maken jobbade hela påskhelgen han var ledig på långfredagen dock. I övrigt har Knoddan och jag försökt fördriva tiden men det har varit svårt. Dels har vädret hindrat en del och Knoddan har varit snuvig men värst är att det varit ganska så ensamt bara vi tjejer här hemma som stirrat på varandra!! Verkar som hela Hull stängde under påsken och bussarna går sååååååååå sällan så vi kunde inte ens ta oss någonstans!

Men kommande fredag ska vi på adoptionsparty det ska bli kul de har några fester om året för alla involverade med Hull adopteam. Något jag ser framemot att gå till! Annars händer inte mycket denna vecka imorgon är det ju åter till vardagen vilket känns skönt. Då ska jag till posten och posta iväg lite jag sålt på Ebay. Jag har denna helg lagt upp en massa igen och hoppas på lite mer slantar. Det säljer inte så bra men ibland kommer det in lite som iför sig snart spenderas. Jobbigt då jag inte har någon inkomst att få pengar att räcka till. Jag har börjat gå igenom en massa saker jag har och säljer rubbet. Varför ska man ha skåp fyllda med saker amn inte använder. Har t ex en massa prynadssaker som bara samlar damm.

Ang nedräkningen jag nämner i titeln så fundrar jag på att kanske lägga ner bloggen helt eller ha den bara för de som verkligen vill läsa den kan komma in. Jag vet jag har en liten trogen klick där några få (2 st) ofta kommenterar men i övrigt så får jag ingen feedback alls. Jag känner att jag kanske inte skriver för det men då jag ofta inte har tid sitta ner och skriva och dela med mig om livet hä,. så känns det lite trist när man får känsla att ingen läser....

Vi får se jag har hittills skrivit 470 inlägg tror jag och ska försöka komma upp till 500 innan några förändringar sker.

Knodda smaskat chokladägg!

7 kommentarer:

Marina D sa...

Hej vännen! Ville bara säga att vi nog är många som faktiskt läser men är usla på feedback, som jag tex..
Har nog läst nästan allt Sophie, men hur många kommentarer har jag åstadkommit? 2-3 i bästa fall, suck...
Länge berodde det på att jag var totalt obekant med funktionen på bloggsidor, börjar nu få lite mer kläm dock :-)
En annan orsak har varit att mitt livs första inlägg på en annan blogg hamnade rakt på Google/mitt namn, hur kul är det? Så jag håller mig lite undan...:-S
Ville bara säga att jag förstår att du som småbarnsförälder nu inte räcker till till oss oxå, men att det varit underbart att kunna följa allt det stora som hänt i ditt och ert liv! Tack Sophie för det! Om du orkar fortsätta blir vi glada, om du inte orkar förstår vi mer än väl! Sköt om dig och er! :-)
Kram Marina

sophie sa...

Tack Marina blev glad att läsa vad du skrev får mig vilja fortsätta. Vi kan ju alltid emaila varandra men jag vet inte hur det blir med bloggen. Kram vännen!!!!!

Marina D sa...

Absolut, maila det ska vi, så får eventuella bloggen bli bonus i så fall ;-)
Ha en bra dag!
Kram

Helena sa...

Sophie, jag har flera hundra läsare varje vecka på min blogg, men får ytterst sällan någon kommentar... färre än du får. Bara för att folk inte kommenterar betyder det inte att de inte läser och bryr sig om! :)

sophie sa...

Helena, jag vet att man säkert har mer läsare än läsare som kommenterar men jag tror jag inte har flera hundra varje vecka :o)! Jag får se känner ibland bloggen gjort sitt och jag fundrar på att ha den sluten... Vi får se!!

Marina!! Hoppas vi ses i sommar!!!

Anonym sa...

Om du ska lägga ned bloggen eller inte kan bara du avgöra. Det viktigaste är att du följer ditt hjärta, det vill säga det som känns bäst för dig. Men som du märkt gillar jag ditt bloggande men jag har full respekt för om du tycker att du är färdig med bloggandet. Jag får väl "terrorisera" dig via e-post istället.

/Trångsundsbon

sophie sa...

Ingen fara Tråkan jag ringer gärna var ett tag sedan vi får boka in en telekväll!! Du har dock gjort bloggen än bättre med dina kommentarer!!